söndag, februari 21, 2016

Söndag

Så var helgen snart över och låtsasmaken är på väg till sitt andra hem igen. Jag har stuvat undan lite, struntade dock i att dra fram dammsugaren, och har väl tänkt parkera mig i sängen framför en film alldeles strax. 

Whiskyrösten kvarstår och det känns som att irritationen går längre ner i luftrören nu än igår och jag har fått hosta som ny feature. Jag hoppas att jag ska vakna upp pigg imorgon men jag är långt ifrån säker. Jag kan ju inte säga att jag är särskilt sjuk heller; jag har ingen feber och mår helt okej i övrigt. Men jag känner mig trött och har inte haft någon som helst aptit under hela helgen. M har tankat i mig nyponsoppa, te med honung och en och annan smörgås. Och det är nog ganska mycket vad som blivit. Jo jag bjöds på nygräddad sockerkaka också då jag var och fikade hos Simon och Philip idag. Det var trevligt och egentligen det enda 'vettiga' som blivit av under helgen. Men ibland får det vara så också. Alltid mysigt då M är hemma oavsett.

Februari blev oväntat fattig mot slutet så jag har stort sug efter biobesök, middag ute och kanske ett glas vin. Kommer M upp nästa helg också så står det högt på önskelistan, kan jag säga. Det vore ett mysigt avslut på den här månaden.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Fast det finns ju andra man kan gå på bio och äta ute med också...Pax för att vara första reserv! :-)

Sara sa...

Såklart det finns! Det vore trevligt!