tisdag, februari 02, 2016

Hemmatisdag

Idag blev kontoret placerat i kökssoffan i köket. Med havsutsikt, spinnande kollega och självvald tystnad. Det betyder en hel del, de här jobba hemma-dagarna som jag kommit överens med min chef att ta. Jag får mycket gjort, jag slipper pendla mina mil en dag i veckan och det blir ett bra avbrott på surret omkring mig. Bäst tycker jag torsdagar eller onsdagar passar för hemmaarbete, men den här veckan var det tisdagen som förblev mötesfri så då fick det bli så. Inte alla veckor jag kommer lyckas alls, så jag tar till vara de som går.

Idag tog jag dessutom beslutet att slå ihop datorn lite tidigare, kring 14-tiden, och bänkade mig istället i soffan under filten och började se lite film. Jag lyckades före dess pricka av i stort sett allt på listan jag hade gjort med förväntat hemma-arbete. Lägg till ett par tvättomgångar istället för fikarast och påfyllt pelletsförråd nu ikväll och du får en rätt lyckad tisdag.

Gott så. Imorgon är det tillbaka till vardagen.

Inga kommentarer: