torsdag, februari 25, 2016

Godkänd fransk dam

Lite nervöst styrde jag min gamla fransyska mot besiktningen i eftermiddags. Jag vill såklart att bilen ska vara okej och om den inte är det så vill jag veta, men är det nåt fel så tenderar det ofta bli rätt dyrt. Nu har hon förvisso hållit sig på banan riktigt bra sedan jag la ner en hel del pengar på att fixa saker för ett par år sen, men man vet ju aldrig. Förr eller senare kommer det nåt och då är det frågan om det är värt att göra nåt åt det. Jag hoppas hoppas ju att hon ska hålla åtminstone ett, gärna två, år till.

Och besiktningen gick bara bra. Jag är ju en nyfiken bilägare som gärna följer med under besiktningen, ställer frågor och tittar på saker de grejar med. Det är lite roligt och framför allt kan man snappa upp saker som kan vara bra att hålla koll på, även om det inte genererar ett underkänt betyg. Och besiktningsmannen var trevlig, pratade melodifestival mellan knackandet under bilen och delade glatt med sig av synpunkter och tips.



Så med ett godkänt protokoll for jag nästgårds och köpte bromsolja efter tips som jag sen fyllde på när jag kom hem. Med en bil som är godkänd ett år till. Heja bilen!

1 kommentar:

Fru Månsson sa...

Vad skönt, när jag tänker på bilen så tänker jag bara att jag vill att den ska fungera och så länge den gör det är jag lycklig. :-)