tisdag, januari 19, 2016

Tisdag, snöig tisdag

Jag skulle väl inte sagt sådär... Ikväll när jag kom från jobbet, tröttare än tröttast av någon anledning, så var det förstås stopp i vasken. Upptäckte det just medan jag gjorde middag. Så efter middagen halvlåg jag under vasken med uppställda hinkar och skruvade loss vattenlås. Nu är det rent i vart fall.

Jag for verkligen hem med övertygelsen att jag skulle äta nåt enkelt och sen placera mig i sängen resten av kvällen och försöka somna tidigt. Jag har hela dagen känt mig alldeles sovfärdig så sömn behövs. Istället sitter jag här och inväntar att tvätt nummer två ska gå färdigt, jag har lagat middag och gjort matlåda, kokat fisk till bortskämda kattkärlekar, rensat vasken, pratat med lillebror i ett långt telefonsamtal och (samtidigt) vattnat blommorna. Inte riktigt latmaskläge för att vara en tisdagskväll för Sara. Jag inser förvisso att det antagligen inte låter som så mycket för en småbarnsförälder som är van att göra tusen saker efter jobbet, men man har ju olika preferenser...


Imorgon är det lite färre möten, förhoppningsvis en piggare Sara och om jag ska få önska; en pendlingsväg utan eländig snörök?

Inga kommentarer: