lördag, januari 23, 2016

Smitaren

Så var det lördag igen och jag fortsätter undvika städandet, av någon anledning. Jag jobbade mig fram till en ordning men sen har det blivit en sån där jobbig röra igen då tv-bänken har bytts ut för byrån som i sin tur lämnade saker utan plats osv osv. Så nu står det en stereo som inte har nån plats, en tv-bänk och blandade småsaker som inte heller vet vart de ska bo. Och det stör mig. Lite för mycket för att ta tag i det tydligen.

Då min nacke/axel inte riktigt är bra än sedan jag lyckades sova mig till smärta i den tidigare i veckan (well done there) så ska jag be om hjälp att bära ner lite saker i källaren. Jag vill som bara vara färdig med plockandet och bestämmandet var saker ska vara. Städning i sig är ju inte så fatalt tråkigt. Och med en katt som av någon anledning fäller päls som aldrig förr så kan jag lova att det verkligen behövs en rejäl omgång med dammsugaren i huset.

Men ja, för att skjuta på processen så bakar jag bröd istället. Men snart ska det tas ur ugnen så då har jag väl inget val längre. Även om bärhjälpen inte finns hemma riktigt än så kan jag ju faktiskt börja med det andra så länge.... Suck.

Inga kommentarer: