söndag, december 06, 2015

TV-problematik

Idag flyttade jag/vi ut tv:n från sovrummet och in i vardagsrummet istället. Jag var länge en motståndare till att ha tv i sovrummet men när det sen blev så lite av en slump så visade det sig vara rätt trivsamt. Problemet blev bara nu när jag plötsligt stod med 'bara' en tv; hur skulle jag göra då? Så den fick bo i sovrummet, med resultatet att jag också gjort det. Nästan bara faktiskt. Jag har ätit middag på en bricka i sängen fler gånger än jag egentligen vill erkänna till exempel. Jag och två svansar har spenderat våra kvällar där tillsammans. Inte jättebra i längden, speciellt kanske inte så sömnen varit lite sisådär.

Ikväll sitter jag i en av sofforna framför nyheterna på play, en svans ligger i soffan bredvid och snarkar och den äldre av dem ligger i sängen och funderar ev på vart jag tagit vägen. eller så gillar hon tystnaden.

Än är det inte färdigtänkt dock. Jag har fortfarande en liten fundering över om jag ska införskaffa en tv till (delvis för att den jag har är till åren och saknar en del features som jag skulle vilja ha) eller om jag ska försöka mig på en annan lösning. Mycket pga att jag inte kan somna i tysthet, jag måste, speciellt då jag är själv, somna till ljud och helst då något bekant tv-program eller film jag redan sett ett antal gånger, så att det känns tryggt och inte behöver ägnas så mycket aktiva tankar. Knepig person det här ni vet...

Inga kommentarer: