onsdag, december 16, 2015

Batteriladdning

Då möten jag hade inplanerade för tisdagen plötsligt blev avbokade under måndagen så tog jag tillfället i akt och slängde iväg ett mejl till chefen och bad om semester. Bara sådär. Och hon var snabb att haka på. Så jag tog en dag hemma, åt frukost i lugn och ro framför julkalendern, pysslade lite inne och passade så på att gå ut då vädret visade sig på sin fantastiska sida. Kallt som attan (nåja, 10-12 minusgrader bara egentligen) men solen sken och luften var krispig. Jag fick med mig katterna ut en kort stund men de ville in ganska snart. Jag hade inte laddat upp batterierna till kameran så mobilen fick bli mitt sällskap på promenaden.

Så mycket högre än såhär kommer inte solen såhär års,
men det var egentligen lite ljusare än vad kameran ville visa.
En gammal bod nere vid havskanten
Norra inloppet, delvis klätt i is
Hamnmagasinen, stängda för säsongen men som sommartid
rymmer både som hantverksbod och som kök/dusch/toa för turister.
Den större av båtbryggorna, där vi ha segelbåten på sommaren
Rataskär som ligger just utanför byn och som fungerar
bra för att dämpa vinden, sett från stora gästkajen
Södra inloppet, också delvis klätt i is
Våra små hus, boningshuset och gästhuset, sett från havskanten
Jag kan verkligen inte klaga som får bo här. Jag älskar att bo här såväl på sommaren som på vintern. Det låter klyschigt men havsluften är verkligen enklare och behagligare att andas.
När solen for ner igen (om vi nu kan säga att den var uppe på riktigt) så tog jag bilen och for till Simon och fikade och pratade strunt några timmar. Jag skulle kanske ha städat och plockat undan fler lådor men på kvällen kände jag mig ändå väldigt nöjd med min lediga dag.

1 kommentar:

Mia sa...

Så vackert ni bor!!!! :-)