fredag, oktober 09, 2015

Oh la la

När vi kom hem idag sprang en glad, trattfri katt runt i huset och försökte sitt bästa att smita förbi i ytterdörren, ut till reviret. Den listiga lilla vesslan. Ikväll har hon åtminstone stundvis fått slippa tratten, när vi haft möjlighet att ha koll på henne, och nu sover hon likt ett litet barn bredvid mig i soffan. Samma pose i drygt två timmar. Med ljudliga snarkningar. Så trött kan man bli efter kamp mot tratt, medicin och sårtvätt.


När jag skulle fylla i registreringen för hennes chipmärkning hos veterinären stannade jag upp vid raden där färg skulle fyllas i. Jag tittade på veterinären och han sa "Hon är en sköldpaddstigré med vita inslag". Hur tjusigt lät inte det? Jag skulle också vilja vara lite mer tigré det är då ett som är säkert!

Inga kommentarer: