lördag, augusti 22, 2015

Första veckan

Jag måste säga att jag hade en seg start på första arbetsveckan. I onsdags var jag så trött att jag ville kasta in handduken en stund. Men sen blev det bättre och det rullade på och jag kunde pricka av punkt efter punkt på min "to do första veckan"-lista. Inte allt men nästan allt blev klart innan jag stämplade ut igår eftermiddag. 

Och sommarens kanske finaste vecka rent vädermässigt har det också varit. Jag har ju då mest varit inne i värmen, i vårt fantastiskt oventilerade kontorshus (som vi snart ska flytta ifrån) där det bara gått att ha fönstren öppna ibland pga den renovering som sker av fasaden. Igår stank korridoren av tinner (gissade vi) så pass att halva styrkan for hem och arbetade redan före lunch. Jag ser fram emot flytten kan jag säga.

Det känns skönt att vara igång, nu är tvivlen nästan borta igen. Som alltid efter första veckan. Jag vet var jag är, vad jag gör och jag gillar det. Det betyder inte att jag inte funderar utanför boxen helt dock.

Inga kommentarer: