onsdag, april 29, 2015

En hög med filmtips

Apropå film måste jag tipsa om en lista om 50 filmer "you have to see in your lifetime" på Hello Giggles (som fö har några riktigt intressanta, uppblandat med en del dravel, artiklar då och då). På deras fb-sida länkades den som filmer som alla kvinnor måste se, men så skulle jag inte kategorisera den.

Anyhow, jag ska inte påstå att jag sett alla filmer på listan, jag tror inte riktigt jag når upp till hälften. Men av de jag har sett kan jag nog skriva under på samtliga att de bör finnas med. Och jag skulle lätt kunna lägga till ett gäng till. Kul att se den svenska filmen Tillsammans (2000), som jag faktiskt nästan glömt och nu måste se om någon dag. Roligt också att en hyfsat nutida film, som i vart fall inte jag tycker mig hört så mycket om men som nästan knockade mig när jag såg den, som Beginners (2010) är med. Se den! Många fler favoriter finns med men jag saknar några av mina absoluta favvofilmer; The Graduate (1967) och Psycho (1960) för att nämna ett par. Men det blir en lång lista om alla ska med, så är det.

En del för mig nya titlar lär hamna på min "att se"-lista för kommande slöa kvällar.

Inga kommentarer: