onsdag, september 10, 2014

Update

Och plötsligt gick det en vecka...

Så vad har hänt sedan sist? Tja, -låtsasmaken har jobbat nästan bokstavligen talat dygnet runt -jag har stigit upp mitt i natten ett par gånger för att hämta honom i stan på jobbet -jag har själv haft det rätt upptaget och lite halvstruligt på jobbet -katterna har känt sig (ganska rättmätigt) negligerade -en katt har fått dille på att kissa på badrumsgolvet (neurotikern Mina, vet vi nu efter att jag kom på henne imorse) -jag har antagligen lyckats göra mig inte-så-omtyckt bland sd-anhängare i min (alldeles för nära) närhet -jag har gått och blivit småparanoid -jag funderar alldeles för mycket -jag har börjat höra missljud från bilen som säkert inte ens existerar -jag har inte hunnit vara en så pass närvarande (samt renoveringsutförande) vän som jag hoppats -sista handen läggs på vårt nya avloppssystem as we speak -jag har en magkatarr som svider mer än på länge -jag har den bästa lillasystern (inga nyheter för just den här veckan förvisso) och -jag längtar lite efter ett glas vin och en myskväll med bästmannen omgärdad av kattkollektivet.

Och rätt mycket mer. Känns det som. Veckan har varit lång på nåt vis och det känns inte riktigt som att det var helg där emellan jobbveckorna. Men jag klagar inte, jag har det bra. Ikväll är låtsasmaken hemma, kattorna är lugna och jag dricker te i sängen framför Chuck (en serie jag började se och inte riktigt har ork att sluta se trots att det inte är särskilt bra) tillsammans med Smilla katt.

Inga kommentarer: