söndag, september 21, 2014

En varm känsla...

Och katten Mina är det alltså sisådär med. Hon vill fortfarande inte kissa på lådan om vi inte lyfter dit henne när vi tror att det börjar bli dags för det. Hon håller sig dock mest till att kissa på golvet i badrummet och i hallen utanför, så det verkar inte vara som att hon kissar överallt som förut. Men det verkar ändå vara nåt galet. Imorse vaknade jag tidigt av att hon hoppade upp i sängen hos mig, lite som hon brukar. Bara det att när hon skulle lägga sig blev det plötsligt alldeles varmt på mig och jag flög upp och fick med mig henne nerför trappan och in i badrummet. Lite sent. Jag tror inte att det var medvetet av henne att kissa i sängen/på mig, det såg inte så ut. Men varför? Vad är tokigt? Jag tror inte det är missnöje.

Alla tips och idéer mottages förstås varmt. Förutom såna som handlar om att ta livet av en snart 13 år gammal vän. För det beslutet tar vi tillsammans med en veterinär när inget kvarstår och saker blivit alltför omöjliga att få bukt på. Det är absolut sista utvägen, en utväg jag inte ens vill tänka på. Innan dess gör vi allt vi kan så kom gärna med tips som sagt. Eller fortsätt bara hålla tummarna, det är bra det också.

Vi ransonerar maten bäst vi vågar och försöker aktivera henne. Hon är intresserad av att vara ute så länge hon slipper ta vägen in via kattluckan efter att hon fastnat i den som inte är helt förankrad i dörren och släpat den med sig in ett par gånger... (låter förstås roligt men jag gissar att hon varit ganska panikslagen). Iallafall tror jag att vi kan få bukt med vikten, bara det här andra löser sig.

Jag hoppas att vi får lite klarhet från blodproverna till veckan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hon kan inte var inkontinent?

Sara sa...

Jag vet inte, jag har faktiskt tänkt tanken.

Anonym sa...

Eftersom hon kissar i "närområdet" så kanske hon inte är riktigt beredd. Och jag tror absolut inte att hon kissade på dig med vilje!

Min tanthund är inkontinent, hon får medicin sedan två år tillbaka och har inga problem nu längre. Innan så kunde hon småläka lite.