söndag, augusti 24, 2014

Söndag

Vips så var helgen över, men den har varit helt okej så jag ska inte klaga. Jag har hängt en del med min nyblivna husägarvän och hjälpt honom med saker relaterade till det. Idag har vi tex målat om hans vardagsrum. Jag som tänkte att jag målat klart för den här säsongen. Men det var trevligt att kladda färg och snacka strunt samtidigt. Och han lär behöva hjälp med fler rum som ska målas så det var nog inte sista gången. Men trevligt, som sagt. Skönt att hålla sig sysselsatt och fokusera på enkla saker.

Dessutom blir jag lite sugen på att ta tag i liknande saker i vårt hus. Vi har ju en del saker kvar. Jag hade gärna tagit tag i panelsättandet i köket men före dess behövs elen dras om och det är svärfar som ska göra det så det måste vänta tills fasaden är färdigsatt. Och det brådskar det ju lite mer med nu, när hösten tar allt större steg. Idag murade de igen den gamla källardörren som inte längre används så det går allt framåt. Även om det går betydligt långsammare nu när M har en massa att göra på jobbet. Stackarn har jobbat dygnet runt det senaste, känns det som. Jag hoppas att han får det lite lugnare snart.

Snart är det i vart fall dags för löning och det ser jag fram emot. Den här månaden rann det iväg. Det är dyrt att ha semester, tydligen. Även om man spenderar den hemmavid.

Inga kommentarer: