måndag, augusti 18, 2014

9 to 5 (idag i vart fall)

Första dagen på jobbet blev ju en riktigt regnig historia. Det öste ner nästan hela dagen och speciellt mycket just som jag insåg att jag lämnat matlådan hemma i kylen och därför behövde gå ut för att fixa nåt annat. Mysigt... Men det blev väl en ganska bra inramning av min väldigt soliga semester? En riktigt sensommardag.

Och jobbet, ja det stod ju kvar som tidigare. En del nyheter att ta tag i, en del kluriga saker jag måste hinna lösa på nåt vis och en del minnesproblem (som när jag plötsligt inte längre mindes hur jag kom till sökfunktionen i lönesystemet, något jag alltså gör x antal gånger per dag i mitt jobb annars, var ju en oväntad feature...). Roligt att återse kollegorna, roligt att se att inga katastrofer behöver hända bara för att jag checkat ut en stund och kanske mindre roligt att det saknades en kollega som är hemma på långtid. Dessutom hade jag lyckats glömma den massiva ljudnivå som blir i vårt lilla fikarum när i stort sett samtliga är på plats. Huga. Kanske får investera i hörselkåpor till hösten.

Inga kommentarer: