söndag, april 06, 2014

Söndag

Mer än en gång idag har jag funderat över om det är lördag eller söndag. Liiite besviket har jag konstaterat, varje gång, att det faktiskt redan är söndag. M är förkyld igen och lite hängig och jag har varit ganska trött hela veckan så en hemmahelg har varit välkommet. Städat har jag gjort, igår fick jag ett il och gick på i ett par timmar. Men ju mer jag torkar och städar, desto fler ställen som behöver torkas dyker det upp. Jag längtar så efter att få ordning i huset med lister och hela väggar så att det äntligen kan bli lite mer lättstädat och ombonat här. Som det ser ut nu får jag rysningar bara vid tanken på spontangäster.

Idag ska jag fortsätta städandet lite, skura lite golv och sånt som jag inte riktigt orkade med igår. Sen ska jag försöka läsa lite och kanske se någon film med låtsasmaken. Och tvätta tusen maskiner tvätt så att jag har nåt att ta på mig till jobbet imorgon. Det vore ju rätt bra. Ibland kan jag faktiskt sakna det där med tvättstuga; att få tvätta intensivt under några timmar, bli av med all liggande smutstvätt och ha utrymme att torka eller torktumla allt på en enda gång istället för att tvingas sluta tvätta när klädsträcket är fullt efter två maskiner (och gör att det knappt går att gå mellan tvättställ och toalett i badrummet eftersom sträcket i stort sett alltid är utfällt där). Men ja, tvättstuga på riktigt finns i planen för huset. Det ligger bara ganska så väldigt långt bort just nu. Den som väntar på nåt gott osv...

Inga kommentarer: