lördag, april 12, 2014

Lördag

Förkyld och tråkig är vad jag är den helgen, som det verkar. Som tur är har mitt hemmasällskap inte heller blivit helt hundra frisk (men i stort sett nästan) så det lär nog inte komma så många idéer på aktiviteter. De här aktivitetslösa/-fria helgerna är, som jag sagt tidigare, de som fyller på min ork allra bäst (eftersom jag är en introvert personlighet, enligt min kollega/vän V, och hon har säkert rätt), men samtidigt känns det alltid lite som att jag inte utnyttjat helgen och den lediga tiden som man kanske 'borde'. 

Jag vet, kan jag hitta ett sätt att känna mig ambivalent eller lite liknande, så gör jag det. Det bästa är ändå antagligen en blandning; träffa folk eller göra lite roliga utanför-hemmet-saker (för man kan ju ha roligt hemma också) en dag och stay-at-home en dag är antagligen det bästa. Imorgon ska vi på avloppsmöte hos grannarna, jag vet inte om det räknas som en 'rolig' aktivitet men vi ska åminstone några meter utanför huset. Om jag är pigg nog, vill säga.

Inga kommentarer: