onsdag, april 16, 2014

Ledig!

Så väntar då lite ledighet. Det känns faktiskt lite smått fantastiskt just nu. Det var evigheter sedan (känns det iaf som) jag var ledig såhär sist. Jag är ganska trött och bara tanken på fem lediga dagar på raken (efter att jag plockat ut flex på halvdagen vi annars har imorgon) kittlar gott. Men lite nervös är jag, märkligt nog. Kontrollmänniskan i mig undrar såklart hur det ska gå? Både för mig själv med relaxxandet men även för andra; de som så att säga inte blir lediga. Det handlar inte alls om bristande förtroende, verkligen inte, bara på ett något speedat kontrollbehov, och sådana gör vi ju klokt i att utmana ibland.

Inga speciella planer finns heller och det känns väldigt bra. Nån slags familjerelaterad sammankomst lär det nog bli, jag hoppas få träffa några vänner någon dag/kväll, eventuellt är jag sugen på ett biobesök, krukväxterna ska planteras om, trädgården få lite kärlek, ny-kylen ska få en plats (äntligen!!) och huset ska städas men framför allt ska jag försöka lägga upp benen så ofta jag kan framför tv/film, dricka te på trappen i solen (väl?), kramas med låtsasmaken och i allmänhet ha det lite gott. Och äta godis. Och tantlura mitt på dagen. Och hålla mig från jobbmejlen.

Gott så.


1 kommentar:

Anonym sa...

Tantlurar FTW!