fredag, mars 07, 2014

Trött på att vara sjuk

Jag blev såklart hemma idag också. Jag är förvisso mycket piggare, men fortfarande har jag luftrör av perkulator-modell. Och trött är jag. Det känns som att jag inte kan syresätta mig vid ansträngning ungefär; att gå en trappa ner och ordna med te tar liksom musten ur mig. Så inget jobb, även om jag tror att jag är feberfri nu. Eller ja, lite jobb har det faktiskt blivit. Men bara nåt telefonsamtal, några mejl, lite schemapyssel och ett antal sms. Men bara en kort stund, jag lovar. Sen la jag ifrån mig allt utom syn- och höravstånd.

Och så kom låtsasmaken hem med hämtpizza och en flaska whisky, så då måste jag ju bli bra snart? Trevligt sällskap, ett litet glas whisky, nån bra film och så stormen som viner kring husknuten; det är inte en så dum fredagskväll det, trött perkulator eller inte.

Inga kommentarer: