torsdag, mars 27, 2014

Årets prövning?

Mitt i veckan slog tröttheten till med bestämdhet, igår alltså, och den envisas med att dröja sig kvar. Ni vet sån där trötthet som gör att man överväger att strunta i middag och gå raka vägen och lägga sig efter jobbet. Och jag tycks inte vara ensam. Mer än en person satt och dumstirrade rakt fram med blek blick i lunchrummet på jobbet idag. Det måste vara nåt i luften...

Annars är läget bra. Jag filar på en överraskning som jag inte vet om den kommer slå ut väl eller om det blir magplask. Det tar den mesta av min utanför-jobbet-energi just nu men eftersom jag snart måste avslöja den, av praktiska skäl, för övrig inblandad får jag väl snart bestämma mig och vara i hamn. Det är lite dumt/opraktiskt att vara kontrollfreak, snudd på perfektionist (inom utvalda områden) samt lida av kronisk beslutsångest när man gör sånt här. Jag borde kanske lejt bort det, på riktigt.

I will tell you soon.

Inga kommentarer: