måndag, oktober 28, 2013

Blås blås

Jag tror kanske att yr.no ljuger lite för mig, för vindstyrkorna de visar mäter inte några imponerande krafter direkt. Men jag har för säkerhets skull kollat in platserna där mina syskon befinner sig så att de inte är i någon uppenbar fara för livet. Skönt så, då kan jag nog sova lugnt. Om ett par dagar ska  Lil'sis ut på färja över till Estland, men tills dess ska det väl ha mojnat. Jag tror inte just de farvattnen är där som det gungar mest just nu ändå, jag skulle däremot inte vilja befinna mig i båt utanför Göteborg eller Malmö...

Här är det dock lugnt. Bara mörker och blöta. Kom just hem och tänker ganska snart ge vika för en stund i soffan innan jag kravlar mig därifrån i säng. Jag och M var på lite eftersläpp av födelsedagskalas efter jobbet så magen är full av smörgåstårta och kladdkaka. Måndagslyx, tror jag det kallas.

Inga kommentarer: