lördag, april 21, 2012

Lättköpt?

Vännen S fyllde nästan-vuxen i förrgår så igår var vi där på tårtkalas. Planen var att köpa nån biografi i present då han tycks gilla att läsa det (som jag sen kan låna eftersom jag också uppskattar såna väldigt mycket, evil va?), men så ville lil'sis gå förbi den hyfsat imponerande stora hyllan med serier/comic books som den bättre bokhandeln i stan har. Väl där kom en säljare fram som pratade så inspirerat om allehanda serier att jag 1) istället köpte S en seriebok* som beskrevs som "en blandning av Robocop och Den långa färden" (weird enough) och 2) för första gången på riktigt överväger att själv fördjupa mig i den där hyllan. Bra säljare, med andra ord!

Sen när den skulle betalas så dämpades min entusiasm något när personen i kassan sa att det rosa snöret skulle passat så bra till det gröna pappret men att hen av paketinnehållet att döma inte trodde att rosa snöre skulle vara lämpligt. Jag blängde lite och sa att rosa snöre visst blev väldigt bra.

*Nu vet jag ju att han gillar sånt, så det var inte alldeles ut i det blå

Inga kommentarer: