tisdag, april 10, 2012

Höst?

En antydan till halsont igår, ordentligt rivig hals när jag vaknade idag. Just nu är det lite bättre men det känns dessvärre som att jag är på väg att bli ordentligt förkyld. Jag hoppas att det stoppar så jag slipper det. Skulle ju vara evigt trist att se den lilla extra inkomsten från storhelgen försvinna i en karensdag.

Så idag har jag tagit det lugnt. Ute har det varit först snöstorm och nu snöblandat regn med tjocka, gråa moln som liksom hänger ner över både hav och land. Och det blåser runt löv så att jag nästan får lite höstkänsla. Enda gången jag begav mig ut var när jag skulle till grannen med datorn som M hottat upp och fixat till. Annars har det varit inomhus som gällt. Kattorna tycks göra samma sak, de har sovit mest hela dagen. De var såklart ute en sväng för att kolla läget och jag hann inte bädda till sängen innan de kom in så nu är det stigar med leriga kattspår på det vita lakanet. Blir å andra sidan perfekt att bädda rent och lägga sig efter ett varmt bad ikväll. Win win. Eller nåt.

Inga kommentarer: