söndag, mars 25, 2012

Våffeldagen

Det där sömnbristeländet hänger efter mig som den värsta stalkern ungefär. Idag känner jag mig snudd på bakfull trots att det starkaste jag fick i mig igår var ett glas saft. Men det är ledig söndag i vart fall, och det känns bra. 

Idag har vi varit ute hos M:s föräldrar och blivit bjudna på våfflor med hjortron och grädde. Inte illa alls. Solen sken lite mellan molnen men än är det mycket snö kvar som ska smälta. Här ute på landet hos oss samma sak. Men gräset börjar så smått titta fram just kring huset så det är på väg. Och när M:s pappa pratar om att ge sig ut att pimpla blir jag nervös. Isarna känns väl inte direkt som de säkraste just nu. Men jag har sett andra vara ute och pimpla så det är kanske säkrare än jag tror.

Imorgon är det dags för jobb igen. Tre nätter och sen veckoledighet. Jag önskar mig mycket sol och promenadvänliga gångvägar lagom till ledigheten, tack!

Inga kommentarer: