måndag, mars 12, 2012

Uppackardagen -idag ska det ske!

Måndag, säger ni? Dagarna flyter nästan ihop. Men jag känner mig på gott humör efter min braiga helg, bättre start kan man nästan inte ha. Och så är jag ledig till torsdag kväll också, det hjälper säkert till lite. Men helt jobbfritt blir det inte; ikväll är det möte med nattpersonalen på jobbet. Det ryktas att man vill slopa lokalvårdaren och lägga över dennes arbete på oss som jobbar natt. Jag tänker inte kommentera det förrän jag vet om det stämmer eller ej, men det kan onekligen bli ett spännande möte ikväll.

Annars är jag nästan på gång att ta tag i "sopsäckproblemet". Det vill säga sopsäckarna med kläder som ligger och dräller i sovrummet fortfarande en månad efter flytt. Makalöst dåligt. Jag har som inte hittat inspiration att få i ordning på det riktigt än bara. Resterande lägenheten har varit roligare. Men det är klart att det finns idéer. Jag ska dock börja med att packa upp det som är ouppackat. Känns som en god start. Men med tanke på att jag flyttar från nästan tre garderober till knappt en undrar jag hur det här projektet ska sluta. Fynda byrå på second hand kanske?

Inga kommentarer: