lördag, mars 31, 2012

Kvällens tv-tips!

Ser att Tv4 visar Slumdog Millionaire (2008) ikväll kl 21.30. Om du inte sett den kan jag definitivt rekommendera den. Snyggt gjord, och lite annorlunda, även om det kommit lite filmer sedan dess som använt sig av liknande berättarteknik. Danny Boyle står för regin, som han också vann en Oscar för (plus sju andra, bl.a för 'Bästa Film', som också gick till filmen det året). Huvudrollsinnehavarna Freida Pinto och Dev Patel fick ingen Oscar men gör absolut bra insatser som de vuxna/tonåriga versionerna av barnen storyn handlar om.
Ska du ha den riktiga filmupplevelsen så kanske du ändå inte ska se den med avbrott för nyheter, väder, lotto och whatelse som Tv4 gärna sysslar med. Den finns att streama på flera ställen för en mindre summa (kanske gratis tom, kolla Voddler, Headweb etc).



En film jag dock inte direkt kan rekommendera men som visas samtidigt, 21.30 på Kanal 5, och som säkert roar vissa är The Heartbreak Kid (2007) med Ben StillerMalin Åkerman och Michelle Monaghan. När jag såg den första gången ogillade jag den på riktigt, men en halv omtitt senare var den faktiskt mer okej, även om jag nog inte tyckte den var direkt bra. Åkermans roll är helt enkelt för mycket, skämten är för mycket och storyn är inte alls så charmig och möjlig att köpa som Stillers romkoms annars enligt min mening brukar vara. Men slutet är faktiskt kul och kliver bort från Stillers filmer på ett överraskande men kul sätt.

Inga kommentarer: