lördag, mars 03, 2012

Diagnos: förmycketihuvudet (men jag tänker på alla)?

Konstaterar att jag är rätt bra på att minnas saker innan de händer. När det väl är dags att göra något åt det har jag dock glömt dem. Förrförra veckan mindes jag att det var hög tid för besiktning av bilen. Hela veckan mindes jag det, men då det fanns gott om tider skyndade jag mig inte att boka. Sen försvann det och kom åter nästsista dagen, den 28:e, och då fanns det såklart inga tider alls. (Tack till M som flexade från jobbet för att fara med min bil ända till Ånäset för en sistaminuten-besiktning...)

Veckan som gick mindes jag också väldigt väl att min storebror fyller år idag och jag hade tanken på att skicka kort hela tiden, men annat (jobb bl.a.) kom i vägen. Det var dock först när frågan om hur mycket han fyller, vilken kom från min kollega för sisådär tre timmar sedan, som jag kom på att han faktiskt fyller 40! Då funkar "ett födelsedagskort på måndag" betydligt sämre. Tack och lov för blombud utan krav på så lång framförhållning.

Undrar vad jag skulle få för diagnos...

Inga kommentarer: