onsdag, mars 14, 2012

7,5p Vampyrfiktion kanske?

Imorgon är sista dag att söka sommarkurs på högskola/universitet så jag har även suttit en stund med lil'sis och hjälpt henne med det. Förstå så många intressanta sommarkurser som ges! Det är svårt att inte bli lite lite sugen. Mycket intressant men en del...udda kurser också. Jag har sett allt från "Umesamiska" till "Livets Mening" (!) och "Queerperspektiv på Bibeln". Det fanns två kurser som faktiskt skulle vara ett bra komplement till min egen pott av högskolepoäng, men den gavs naturligtvis inte på distans utan var en veckoslutskurs i Göteborg*. Men kul ändå att se vad skolorna försöker locka med. Vi kanske har ett treterminssystem i Sverige snart ändå?

(*Och det var kanske tur, då jag kan återinträda i min bubbla där jag låtsas att jag aldrig läst på universitetet utan var tänkt som vårdbiträde hela tiden... /slut på självömkande rant)

2 kommentarer:

Korpen sa...

äh, vi vet alla att vårdbiträde bara är ditt nattjobb och att du är superhjälte på dagarna!
:)

Sara sa...

Haha, vad söt du är. Klart det är så! ;)