torsdag, februari 09, 2012

Sökes: vårsol och ledighet

Jag ligger efter med så mycket nu igen, känns det som. Kombinationen av flyttbestyren och att jag fortsätter att jobba lite mer än vad som är heltid natt gör att det bara tickar på runtomkring. Det finns fortfarande ouppackade lådor i lägenheten, jag har ännu inte lyckats få in mina kläder i garderoben (de ligger i sopsäckar, väldigt tjusigt och lätt att hitta...), har inga gardiner, inget har kommit upp på väggarna osv osv. Utöver det har jag inte heller hunnit läsa bloggar på en vecka, inte se alla serier jag brukar och vill se och listan med osedda filmer inför Oscarsgalan är fortfarande nästan oändlig.  

Samtidigt längtar jag efter en slapp kväll med familjen eller goda vännerna, att få ett glas rödtjut i handen och känna lugnet för en stund. Jag har inte träffat S-vännen på över en vecka, vilket är ovanligt. Inatt jobbar vi dock ihop så då hinner jag kanske få mig en liten uppdatering förhoppningsvis.

Jag skulle faktiskt vilja ha lite vårsol nu, lite extra kraft som fyller på batterierna. Är det långt kvar?

Inga kommentarer: