måndag, februari 20, 2012

Prematur vårskrik

I några veckor har jag känt att bloggen varit trist, upprepande, en aning gnällig och väldigt "kära dagbok"-aktig. Mitt liv är definitivt inte spännande nog för det. Men ändå vill jag inte ge upp och sluta skriva. Jag tror att vad bloggen saknat är lite tyckeri, som nedanstående blogginlägg. Det var mycket mera sånt förut men av någon anledning har jag känt mig trött på att tycka, trött på att engagera mig och framför allt trött på att så mycket tycks gå åt snett håll hela tiden. Och så har jag fastnat i ett tänk att det finns andra som uttrycker liknande tänk som jag så mycket bättre. Och det är ju dumt, egentligen, oavsett om det är sant eller inte.

Så nu ska jag försöka motivera mig själv att ta mig ur den här vinterdvalan (som jag tror att det till stor del är), hitta tillbaka orken och modet och so what om det jag tycker har tycks förut/bättre!

Och så ska jag berätta mer om filmer jag sett. Om ni vill det? Annars gör jag det ändå! 

Inga kommentarer: