söndag, februari 26, 2012

A must see movie: Beginners

Hittills av de filmer jag sett som är nominerade till en eller flera Oscar så har jag saknat den här riktiga wow-känslan. Tills jag såg Beginners (2010) häromdagen. Kanske ingen fullpott, men definitivt den film som kommit absolut närmast hittills. Det känns väldigt synd att den inte är med och tävlar som bästa film, även om den inte skulle slå The Artist så borde den ändå omnämnas. Istället för t.ex Midnight in Paris, som jag tycker kändes som något av ett hafsverk på Woody Allens repetoar. Så ska ni se en film från listan över de nominerade ska ni välja Beginners. Jag förstår att Christopher Plummer blev nominerad till bästa biroll men insatserna var på topp även från Ewan McGregor och Mélanie Laurent

(Och precis som med Uggie i The Artist så fanns det en Jack Russel med som förtjänar ett omtalande; Cosmo.)



Inga kommentarer: