måndag, februari 20, 2012

Det är nåt med Minnie Driver...

Jag har alltid gillat Minnie Driver, ända sedan första gången jag och barndomskompisen Mia såg Circle of Friends (1995). Filmen var kanske inte så mycket just min smak med Driver gillade jag. Och så har det ofta varit; hennes val av filmer har inte alltid varit de bästa, men jag har alltid gillat henne. I intervjuer sticker hon ut, känns inte så klassiskt Hollywoodskt eller förutsägbar som så många andra.

Det var väldigt ledsamt när de la ner The Riches (2007), mitt i andra säsongen dessutom. Jag hoppas att hon får sin vilja igenom och hittar en ny tv-serie att verka i.

Så varför denna hyllning? Jo jag snubblade över en intervju med henne i The Guardian från igår som jag tycker att ni ska läsa.

Här en trailer för hennes senaste film, Hunky Dory (2011), en 70-talsfilm med David Bowies musik:



2 kommentarer:

Unknown sa...

Tror hon är med i några av de senaste Web Therapy-avsnitten. Om jag inte blandar ihop henne med nån annan. Kolla in dem!

Sara sa...

Jo, såg det på imdb så det stämmer allt. Ska se lite fler av de där.