torsdag, december 08, 2011

Ruggigt bra Horror Story

Har just sett det senaste avsnittet av American Horror Story och blir allt mer övertygad om att det är det bästa nya som gjorts på evigheter. Creepy, välspelat, snyggt och creepy (sa jag det?). Svaren kommer allt eftersom slutet närmar sig nu, men varje svar kräver ett tänk tillbaka i tiden/serien för att riktigt få koll på tidslinjer, relationer och vem som är död och levande i det där hemska huset. Börjar nästan önska att jag fört anteckningar från seriens början...

"Me and a couple of dead kids"

Idag fick jag en teori bekräftad, men hur det ska lösa sig är en helt annan fråga.

Definitivt säsongens must-see-serie! Ser med spänning (och kanske med lite för höga förväntningar) på vad nästa säsong av American Horror Story kommer att handla om. För den som hunnit med att se nattens avsnitt kan jag rekommendera den här intervjun (innehåller spoilers om du inte sett det senaste) med en av skaparna, Ryan Murphy*. Intressant sätt att skapa historien och hålla författarna ifrån lösningarna.

*Jag kan fortfarande inte fatta att samma personer skapade Glee, jag menar, seriöst?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag känner mig mer och mer som ett frågetecken inför flera av trådarna i AHS? Men kanske vi kan reda ut några i morgon?

Sara sa...

Definitivt!