söndag, december 25, 2011

Och en God Jul var det!

Så var julafton förbi. Alla glada, alla nöjda, alla mer än mätta. Det summerar väl vår julafton ganska bra. Vi hade en mysig släktjul hos M:s syster. 12 personer med mat för 40; ett 'vanligt' julbord och ett vegetariskt/veganskt. Hur mycket god mat som helst! Och just som jag kände att det var okej att röra på mig igen dukades det fram ett gigantiskt godis- och fikabord så efter det var det samma däst-boa-läge igen.

Fina julklappar fick jag med; läsning x2, fina vinglas som jag suktat efter ett tag, Weledaprodukter som luktade himmelskt, presentkort och hemmastickade sockar. Och jag tror att våra juklappar gick hem också.

En jättefin jul, helt enkelt. 

Svårt att inte tänka på att det inte alltid varit så och på de som inte har samma tur och lycka som jag. Men jag hoppas att fler barn får chansen att byta ut dåliga julminnen mot braiga nya när de blir äldre. En liten tröst.

Edit: Hear hear! Vi hade en väldigt fin, vit jul, som vanligt.

Inga kommentarer: