lördag, december 03, 2011

Lördag

Vegtacos, whiskeylikör, julmust, skumtomtar samt Jimmy Carrs stand up-dvd Making People Laugh (2010). Det var vår hemmafredag igår kväll. Inte tokigt alls. Och så lite film att somna i soffan till senare förstås...

Familjen sover men jag har varit vaken en timme. Är ganska skönt att sitta i källaren där bara akvariumets pump hörs. Annars helt stilla i huset. Nja, det kom just en Smilla-katt också och satte sig på stolen bredvid, ivrigt blinkande och undrade vad jag gjorde uppe. Jag vet annars inte riktigt vad lördagen har att bjuda på. 
Skulle egentligen ha behövt fara till stan och försökt hitta ett par långärmade tröjor, men jag vet inte om jag ids. Folkträngsel lockar inte direkt. Men jag insåg i veckan att det mesta jag har är t-shirts och det är kallt nu.

Här är ett klipp på Jimmy Carr när han besökte Jonathan Ross förra året:


Inga kommentarer: