fredag, december 16, 2011

Helg!

Hemma från jobbet och precis som de förra två mornarna är jag alldeles för uppe i varv för att kunna somna. Fördelen idag är jag inte måste. Jag är ledig nu, ända till juldagen. Så med risk för att låta som Pippi Långstrump: jag sover när jag vill!

Idag har jag dessutom lyxen att inte sova ensam. M hade julfest med jobbet igår och stannade därför i stan. Och med tanke på att han gjorde sin sista Spotify-uppdatering på fb för två timmar sen gissar jag att han inte har så bråttom till jobbet idag. Bra det, han förtjänar helt klart också lite ledigt. Jag som i stressen på jobbet hade lyckats glömma bort det fick alltså en glad överraskning när jag kom hem. Bakis eller inte, att sova två är nästan alltid bäst. Speciellt som den andra personen tjänstgör som mitt personliga element.

Nu är det helg och en ledig sådan, yeay!

Inga kommentarer: