fredag, december 30, 2011

Flytt då!

Så ja, vi ska alltså byta lägenhet! Gissar att det kommer att leda till fler frågor kring våra skumma bostadslösningar, men så är det bara. Det finns för- och nackdelar med allt och vi väljer att ha det såhär, helt enkelt. Lite oortodoxt sådär.

Lillasyster tycks då glad i vart fall. Hon får eget rum och mer utrymme för sig själv, samt ett vardagsrum med plats för att vifta framför Kinect. Jag slipper släpa smutstvätt till landet (eftersom jag inte vill tvätta i den nuvarande mögeldoftande tvättstugan) då vi kommer ha tvättmaskin i lägenheten. Två ställen att tvätta på innebär mindre släpande på kläder mellan ställena. Vi får också fräschare lägenhet (nya vitvaror, bara en sån sak) med egen ingång, större förråd, ingen direkt insyn och finare (om än väl mörka, enligt mitt tycke) tapeter. Att det bara är två kvarter bort gör dessutom flytten lite smidigare, inbillar jag mig.

Men alldeles snart är det! Jag måste hinna samla lådor, börja rensa ur och packa. Bra och jobbigt på samma gång.

Inga kommentarer: