onsdag, december 14, 2011

Den svenska glamouren

Just hemkommen från jobbet satt jag just och slöbläddrade igenom Röda Mattan-bilder från den svenska galapremiären av The Girl With the Dragon Tattoo som ägde rum i Stockholm igår. Nu är ju inte jag direkt nån glam- och modemänniska sådär men jag kan ändå tycka att det är rätt kul att se på Röda Mattan-bilder från galapremiärer utomlands. I jämförelse är de svenska dock väldigt...tråkiga.

Visst kan det kännas avslappnat och vettigt att det inte är samma "who are you wearing"-uppvisning här*, men då jag just suttit och kollat igenom ett antal bilder på kända och okända, rödnästa i typ täckjackor (gärna med tillhörande reflexsnören uppstickande ur fickorna**) och mössa så känns det väl lite som att all befintlig glam for ut genom fönstret. Inte så mycket 'gala' kanske. Kan de inte åtminstone få hänga av sig ytterkläderna först?

Är jag lite gnällig nu igen?


**Tänk att hamna bakom en Lady Gaga-hatt och hur sitter man egentligen bekvämt på en biovisning i en slimmad klänning med släp?
*Man ska såklart ha reflex

Inga kommentarer: