torsdag, november 10, 2011

Vem ska leda Oscargalan?

Häromdagen kunde vi läsa att regissören, Brett Ratner, som utsetts till att producera den kommande Oscargalan fått sparken efter ett negativt uttalande om homosexuella. Igår kom nästa bakslag för galan; den tilltänkta värden, Eddie Murphy, hoppar också av projektet. I amerikansk media låter det mest som ett resultat av att hela produktionsteamet följer med producenten, i svensk media mer som att Murphy gör det på eget bevåg. Jag vet inte vilket som är mest rätt. Nu är iallafall den stora frågan vem som ska producera och vem som ska stå som värd istället. Tiden börjar bli lite knapp.

(Klicka för större)
Jag hade, som ni ser ovan, några förslag redan igår kväll på G+. Personligen tycker jag att det är dags att låta en kvinna leda galan. Det finns gott om roliga, bra kvinnor som skulle fixa det med glans, det är jag alldeles övertygad om. Till listan ovan skulle jag kunna lägga till Christina Applegate och Melissa McCarthy. Hugh Jackman, Ricky Gervais och Neil Patrick Harris är säkert populära önskningar, men jag tror inte de är så troliga. 
Det finns som sagt många intressanta namn. Ser med lite spänning fram emot vem/vilka det blir.

Inga kommentarer: