tisdag, november 29, 2011

Snart är det jul igen

Regn och mörker, är det vad hela november har att bjuda på? Looks like it. Det känns som att jag vandrat i ett konstant mörker i en månad nästan. Ska bli skönt med en veckas ledighet från och med torsdag morgon. Ska försöka mitt bästa att vända dygnet så att jag får lite dagsljus, om det nu finns något.

Börjar bli dags att fundera över julklappar också, även om det inte finns en gnutta julstämning i den här kroppen ännu. Det känns som att det bara blir svårare att komma på bra saker ju äldre syskonbarnen blir. Sen har jag ju dessvärre inte så väldigt kontinuerlig kontakt med dem på det viset jag skulle haft om jag bott söderut där de finns (rätt utspridda, men ändå), så jag känner dem inte så väl som jag önskat. Men kanske det är dags att ringa mina syskon och se vad som gäller i år.

Nä, käk och så off to work!

Inga kommentarer: