lördag, november 26, 2011

Lördag!

Aaah, helg. Finally. Men fortfarande ingen snö. Tror den fattades lite extra när vi gick på stan idag, M och jag, istället var det kall snålblåst som det bjöds på. Vi shoppade loss på lite belysning till huset, både inne och ute. Så nu har vi två stora fina lyktor på trappen med ledlampslinga i och två lysande glaskulor i fönstren på balkongdörren där uppe. Imorgon ska vi gå igenom lite mer vad vi har kvar som faktiskt funkar och göra en liten lista på vad som behövs. Vi skippar de gamla ljusstakarna helt, de drar en väldig massa ström och är inte särskilt tjusiga egentligen. Såhär blev det vintrigt och fint.

Ikväll har vi myst ihop oss i soffan med lingonglögg, pepparkakor och tre sorters julmust (man måste ju tillfredsställa alla smaker) framför en film som väl inte var sådär hysteriskt kul. Jag somnade några minuter i mitten och lillasyster somnade lagom till upplösningen. Men mysigt var det trots allt.

Sitter nu och funderar på om jag ska låta lördagskvällen vara slut och vika hädan åt tröttheten eller om jag ska tvinga mig uppe en stund till bara för att. Det bor allt en liten trotsig 5-åring i mig ibland...

Inga kommentarer: