fredag, november 18, 2011

Kommande intressant i biosvängen

En kik på vad som kommer i filmväg den närmaste månaden (utöver de nu aktuella som jag just nämnde) säger mig att jag borde budgetera filmkontot lite extra under december månad. Här är de, enligt mig, kanske mest intressanta svenska premiärerna att se fram emot:

Hysteria (25 november) Om hur vibratorn uppfanns, med bl.a Maggie Gyllenhaal:




Moneyball (9 december) Kan vara 'en historia om ett basebollag' vi hört förut, men jag är som alltid svag för en uppsättning bestående av Brad Pitt, Philip Seymour Hoffman och Robin Wright (och så är det Aaron Sorkin som står för screenplay):



The Girl with the Dragon Tattoo (21 december) Goes without saying, även om jag efter den senaste trailern är än mer skeptisk till den nästan ryskklingande brytningen som de lagt till med:



Tinker, Tailor, Soldier, Spy (25 december) I regi av Tomas Alfredsson med skådisar som Gary Oldman, Colin Firth och Benedict Cumberbatch (aka Sherlock Holmes). En riktig Oscar-snackis:


Inga kommentarer: