lördag, november 19, 2011

Hostigt

Men host host! Fas 2 av min förkylning tycks ha inträtt. Hosta som river upp halsen och lämnar blodsmakande spår efter sig. Gott. Vaknade just av det och kunde inte somna om. Samtidigt kliar det i halsen så pass att jag skulle vilja riva runt med en flaskborste lite.

Gnäll gnäll. Det gick i vart fall bra att jobba inatt. Det var mest fram emot morgonen som jag kände av halsen. Två nätter kvar av helgen och totalt åtta kvar (tror jag) innan jag får lite längre ledighet igen. Känns lite långt bort. Men då har lönen hunnit komma iaf. Det blir bra det, då ska jag tvinga med mig omgivningen på biobesök. Samt fara och sniffa nybebisen i bekantskapskretsen så snart jag är fullt frisk.

Och så är det väl dags att ruinera sig på julklappar också, men det finns ju nåt kul i det med.

Inga kommentarer: