söndag, november 27, 2011

Första tecknet på julstämning i antågande:

Jag blev just sugen på att se min favvo-julfilm Love Actually (2003). Det måste räknas in som lite försmak på ev julfeeling?

På tal om Love Actually så har jag fortfarande väldigt svårt att koppla ihop den brittiske, charmige, olyckligt kära Mark (Andrew Lincoln) med den torra och inte särskilt attraktiva amerikanen Rick Grimes (också Andrew Lincoln) i The Walking Dead. Det är bara inte samma person i mitt huvud.




Edit: Förstod senare av mitt twitterflöde att filmen faktiskt visades på Tv3 ikväll. Det var ju synskt av mig, eller nåt.

4 kommentarer:

Linda sa...

Just sett den!
Den är ju bara SÅ bra!

Sofia sa...

Såg den igen häromkvällen och funderade på en grej. Emma Thompsons karaktär är ju syster med premiärministern. Men jag har hela tiden tänkt att hon är syrra med Liam Neeson också, det känns ju liksom så.
Är de bara kompisar?

Sara sa...

Sofia: det är så sant. jag har nog tänkt att hon är syster till båda men inte riktigt tänkt att Neeson och Grant är bröder. Märkligt, men så måste det vara, eller?
Får tänka på det när jag ser den nästa gång, det var ett år sen sist nu nästan.

Sofia sa...

Så måste det vara. Helt vanligt.