tisdag, november 15, 2011

Emergency

Vaknade strax efter elva idag av att 'okänt nummer' ringde på mobilen. "Försäljare", tänkte jag och vände mig om (jag svarar typ aldrig på dolda nummer). Mobilen ringde igen; "envis försäljare". Tredje gången på under två minuter satte jag mig upp och trodde att något allvarligt hänt, så jag svarade. "Hej det var från tandläkarhögskolan, jag tänkte vi skulle boka in en tid för din årliga kontroll?"

Efter det har jag på sin höjd slumrat lite. Jag lyckas inte somna om vad jag än gör. Och nu är det snart försent. Ska träffa M och ordna en grej vid fem och sen måste jag fixa middag före jobbet. Tre timmar sömn känns lite fattigt. Speciellt när jag inte känner mig helt frisk. Det blir långsamt sämre med hals och huvud och jag klunkar Kan Jang och äter strepsils som om det inte fanns någon morgondag. Jag ska INTE bli sjuk.

Inga kommentarer: