måndag, september 26, 2011

Måndag

Så var jobbhelgen över. Borde ju vara ett läge att slappna av i men istället vaknade jag med krampande käkar och huvudvärk de luxe. Lysande. 

Jobbhelgen har annars varit bra. Vi var dubbelbokade på min avdelning igår natt så jag fick frågan om jag ville lära upp mig på en annan avdelning vilket jag gick med på. Fick då chansen att tillbringa en jobbnatt med en tjej jag jobbat med lite för flera år sedan och som jag verkligen gillar. En sån där klok tjej med kunskaper som borde tas tillvara någon annanstans. Iallafall så var det lite lyx att få hinna prata ikapp lite, se vad som hänt sen sist, diskutera framtidsdrömmar osv. Väldigt trevligt. Och jo, jag fick såklart även tid att lära mig hennes avdelning, i den mån man nu kan det när alla i stort sett sover hela natten (av någon anledning är det alltid, alltid, som lugnast på ens avdelning när man ska lära upp någon ny, som en regel utan undantag)...

Inga kommentarer: