söndag, september 18, 2011

God mat och syskonkärlek

Det blev mer övningskörning idag. Jag ville städa huset med övriga ville hellre fly huset istället. Hm. Men det var trevligt. M bjöd oss på den nya thairestaurangen i Umeå (på rätt sida älven!) och det var riktigt gott. Äntligen ett bra thaiställe! Som jag har saknat det. Fint, fräscht och med trevlig personal. Och med nästan lika många veg-rätter som annat. Nu vill jag också ha ett bra libanesiskt ställe så är jag nästan nöjd för stunden.

Det går för övrigt framåt för syrran med körningen. Fast idag blev det lite mycket med all stadskörning. Det är som det senaste nya hon fått börja med. Umeå är ju rondellernas och vägarbetenas stad så det är inte alldeles enkelt. Men hon gör det bra, trots misstag ibland. Främst är vi imponerade av att hon inte tappar humöret, släpper ratten eller ger upp vid motgångar. Hon är envis och fortsätter, det gillar vi. Jag menar tre motorstopp i rad vid trafikljuset med lång kö bakom; det hade tom fått mig att lacka. Speciellt med en storasyster i baksätet som tjöt av skratt samtidigt... (Jag menar vad gör man inte för att hjälpa till? Tur M är som en filbunke i alla lägen.)

Inga kommentarer: