lördag, september 10, 2011

Friday Night Dinner (times two)

Vi hade som väntat en väldigt trevlig kväll igår, även om undertecknad var trött och bitvis lite svårdiskuterad (läs: smågnällig). Det bjöds på trerätters och allt var verkligen supergott. Mest imponerad var jag av efterrätten. Jag trodde vi blev serverade citronparfait i muffinsformar men det var formar handgjorda i choklad. "Det blev bra men jag gör aldrig, aldrig om det", sa värden Simon om sitt mästerverk.

Mätta blev vi verkligen. Så mätta att den planerade halvtimmespromenaden hem blev en taxiresa. Sen somnade M tokfort medan jag med mitt vända dygn låg vaken till fyra och försökte att inte kissa på mig medan jag skrattade åt mitt nya tv-seriefynd som var bland det roligaste jag sett på länge. Friday Night Dinner. Idag tänkte jag att det kanske var sådär urkul för att jag var übertrött inatt men nej då, jag vek mig av skratt åt ett avsnitt idag också.

2 kommentarer:

Sara sa...

Haha, du har sett?

Unknown sa...

Japp. nu även e 02. Kul!