fredag, september 16, 2011

Biokväll

M och jag har varit på bio ikväll. Ytterligare en förhandsvisning. Den här gången en dramakomedi om den amerikanska södern på 60-talet. Bitvis väldigt välspelad och jag hann både skratta och pressa tillbaka tårar under en och samma visning, det brukar betyda bra. Ska fundera lite och skriva om den sen. The Help (Niceville på "svenska") heter filmen iaf och har premiär den 23 september. Med bl.a Viola Davis, Emma Stone, Bryce Dallas Howard och Octavia Spencer i ledande roller. Helt klart sevärd!

(Varning: se inte hela trailern, den ger i vanlig ordning bort alldeles för mycket av storyn)


2 kommentarer:

Unknown sa...

Lustigt, för Tors lärare gjorde reklam för den filmen igår kväll på föräldramötet. Hon hade också sett förhandsvisningen. Kanske får kolla upp den då.

Linda sa...

Jag var på förhandsvisningen här i Sthlm och jag gillade vad jag såg! Hela salongen gillade filmen. Satt, precis som du och höll tårarna tillbaka på en del ställen. Jag tycker den var mycket bra!