torsdag, mars 24, 2011

Ingen koll

Första natten på jobbet förlöpte bra ungefär som vanligt. Den nya trenden är att det är kav lugnt mitt på natten ett par, tre timmar och sen halvkaos sista timmen. Och för att skapa halvkaos i huvudet på någon som jobbat nästan tio timmar i sträck under natten krävs inga katastrofer, vill jag lova. Det räcker med att fler än två personer (ibland bara fler än en) vaknar och behöver min delade uppmärksamhet. Jag är tydligen lättstressad klockan sex på morgonen. Och inte alldeles klartänkt. Men det löste sig den här morgonen också.

Jag har idag i ett svagt ögonblick lovat att stå för våffelgräddning när Mr M och syrran kommer hem. Jag har förstått att det visst är våffeldag först imorgon, men strunt samma. Det händer att jag äter kanelbullar andra dagar än kanelbullens dag (som är när?) och folk tycks äta semlor nästan året runt numera. Så f it, idag blir det våfflor i det oinvigda våffeljärnet jag fick i julas.

Inga kommentarer: