fredag, mars 25, 2011

Får man sova nu?

Jag saknade inspiration till matlagning ikväll så jag drog med syrran till italienska Taormina och åt. Hon tycktes inte ha något emot det alls. Gott och trevligt. I gengäld följde hon sen med mig till maxi och storhandlade. Kanske inte favoritsysselsättning klockan åtta en fredagskväll men faktum är att jag verkligen föredrar att handla den tiden eftersom det är så få andra där då. Ingen stress, tomt på ledsna, skrikande barn, inga köer och ostressad personal. Perfekt.

Nu är syrran avsläppt för sin utekväll på Corona och Mr M är någon annanstans i vimlet. Han skulle på AW och komma hem "ganska snart", men det tror vi inte längre på. Nu är det antagligen redan full fart.

Men inte här. Här är det jag, min tomma, tysta lägenhet, datorn, tekoppen och så en skål med den ultimata blandningen av djungelvrål/ahlgrens bilar. En del tråkigt och en del skönt, ungefär. Och jag skulle lätt kunna lägga mig och sova igen.

Inga kommentarer: